2011. július 15., péntek

Tanulok a politikusoktól

Egy idő után feltűnik az állampolgárnak, hogy odafönn élnek, mint Marci Hevesen, idelenn pedig enyhén szólva is nyögvenyelősen mennek a dolgok. Úgy látszik, csak tudnak valamit ezek a politikusok, mégiscsak okos embereket választottunk mi a Parlamentbe. Én meg elhatároztam, hogy tanulok valamit tőlük, ezért már jó ideje ilyen célzattal figyelem őket. Megfigyeléseim alapján a következő intézkedési tervet dolgoztam ki.
Először is, meg kell meg kell szereznem a családban a kétharmados többséget. Kiszámoltam, hogy ha a feleségem ötven kilót nyom, én meg felhizlalnám magam száz kilóra, akkor azonnal lenne hivatkozási alapom arra, hogy magamhoz ragadjam a hatalmat. Most ezen dolgozom, este tizenegykor még magamba tömök egy kis füstölt szalonnát zsíros kenyérrel, igaz, hogy éjszaka csak forgolódok az ágyamban, meg a koleszterinem is magas, de ennyi kockázatot megér.
Ha ez meglesz, akkor azonnal megváltozik a világ. Azzal fogom kezdeni, hogy a költségvetési hiányra való tekintettel azon nyomban megszorításokat léptetek életbe: korlátozom a feleségem fodrászati kiadásait, a gyerekek csak akkor mehetnek táborba, ha ezt valaki megszponzorálja nekik, a rokonok nálunk csak egy pohár csapvizet kaphatnak, mert az sokkal egészségesebb, mint a sárgamuskotály. Apropó, egészség. Azonnal hatályba léptetem a hamburgeradót, a gyerekek csak akkor fogyaszthatnak cukrozott és sós készítményeket, ha az értékük húsz százalékát befizetik a konyhapénzbe. Persze, a saját cigaretta- és sörkeretemet kénytelen leszek növelni, hiszen a nóta is azt mondja: „Nagy test, nagy élvezet!”
De nem állunk meg ennyinél. Az egész családszervezet megújításra szorul. Mivel a szomszéd Hédike nagyon keményen dolgozik azon, hogy testsúlyom elérje az egy mázsát, amint hatalomra kerülök, azonnal beveszem a családba étkezési tanácsadónak. Megvallom őszintén, az üzemi koszt mellett semmire sem mennék az ő drága dobostortája nélkül. Hogy a feleségemnek nem fog tetszeni? Na és, az ellenzék az pont arra való, hogy mondja a magáét. Különben is hazudik. Hazudik reggel, délben, este.
Teljesen igaza van a kormánynak abban, hogy meg kell szilárdítani a családokat. Leginkább az én családomat. Ez úton szólítom fel a nagyszülőket, és az ország valamennyi nyugdíjasát, hogy anyagi lehetőségeikhez mérten járuljanak hozzá a családom megszilárdításához!
Persze, ez csak töredéke annak, amit a politikusoktól tanultam, hiszen egy részét már most is alkalmazni tudom. Sokkal hatékonyabban tudok fellépni például a szomszédjaimmal szemben. A múltkor, amikor a Gazsi szomszéd szóvá tette, hogy túl hangosan szól a rádióból az rock, mondtam neki, hogy csak a gazdaság dübörög, meg különben is: el lehet innen menni.
Legközelebbi terveim között szerepel, hogy 98 évre titkosítom az adóbevallásomat. Mert törvénytisztelő állampolgár vagyok, az adót igenis be kell vallani. Aztán majd 98 év múlva hajtsák be, ahogy akarják! Állok elébe!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése