2011. január 31., hétfő

A legnagyobb önbecsapás

Életvezetésünk legnagyobb csapdája, önbecsapása az „átmeneti korszakok és helyzetek” kultusza. Gyakran úgy nyugtatjuk meg magunkat, úgy próbálunk szabadulni napi rossz érzéseinktől, hogy adott életszakaszunkat átmenetinek nyilvánítjuk. „Most átmeneti időszak van, mert érettségizem, mert szerelmes vagyok, mert anyám beteg, mert megházasodtam, mert lakásra, telekre gyűjtünk, mert terhes vagyok, mert még csecsemő a gyerek, mert esti tagozaton tanulok, mert apám meghalt, mert szétesőben van a házasságom, mert én vagyok beteg, mert a gyereket nem vették fel az egyetemre, mert állást változtatok stb.” „Majd ezután kezdődik az igazi életem!”
S nem vesszük észre, hogy egész életünk átmeneti korszakokból áll, mindig történik valami, amire hivatkozva felmentést adhatunk magunknak. Mélyen át kellene érezni, hogy nincsenek átmeneti korszakok, minden napunk az életünk legvalódibb része: ez az életünk. (Popper Péter: A belső utak könyve)

3 megjegyzés:

  1. Tapasztalataim alapján úgy gondolom, hogy Popper Úr tudhat valamit :)

    VálaszTörlés
  2. Szerintem elég sokat tudhatott, és amit tudott,azt jól le is tudta írni. Kár, hogy nemrég távozott közülünk!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon élveztem anno a műsorait, a lélek titkainak misztikumát oszlatta, vérbeli pszichológus volt és nagyon jól tudta használni a tudását és, ahogy mondod- tovább is tudta adni azt!
    Minden egyes írásodból és idézetedből tanulok, köszönöm, hogy közkinccsé teszed,- elgondolkodtatnak :)

    VálaszTörlés